Patiëntenparticipatie

Patiëntenparticipatie
Alles wat u hierover moet weten

Toelichting
De cliëntenraad of patiëntenraad is een wettelijk verplicht onafhankelijk adviesorgaan. Medezeggenschap van cliënten of patiënten in de zorg is geregeld in de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen (Wmcz)

Wij van de cliëntenraad hebben als taak om de belangen te behartigen van alle cliënten. De raad volgt het beleid van de organisatie kritisch en houdt daarbij de gemeenschappelijke belangen van alle cliënten goed in de gaten. 
Om de cliënten te betrekken bij de totstandkoming en navolging van beleid is d.d. 02 november 2023 onze cliëntenraad opgericht bestaande uit:
A. Osinga      Voorzitter
C. Eikhout    Secretaris
F. Holwerda  Lid

Participatie
Oog en Welzijn Dokkum en Grou heeft met name te maken met kortdurend patiëntencontact. Omdat de kliniek de input van patiënten van groot belang acht hebben we gekozen voor een laagdrempelige manier om informatie te verkrijgen. In de  centrale hal (van beide locaties) is een ideeënbus geplaatst waarin patiënten (eventueel anoniem), zowel positieve als opbouwende berichten kunnen achterlaten. Het is ook mogelijk een mail te sturen naar clientenraad@oogenwelzijn.nl
Deze berichten worden 1 x per kwartaal door ons als cliëntenraad beoordeeld en waar nodig zullen we actie ondernemen. Als u uw telefoonnummer of emailadres achterlaat, kunnen we u van een reactie voorzien.
Deze cliëntervaringen worden door ons meegenomen en besproken met het management om de doelmatige en veilige zorgverlening te optimaliseren. 

Heeft u een klacht of bent u ontevreden?
Vanzelfsprekend doen alle medewerkers van Oog en Welzijn hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u een opmerking of klacht heeft of ontevreden bent. 
Door op onderstaande link te klikken leest u waar- en bij wie u met uw klacht terecht kan.
https://www.oogenwelzijn.nl/algemene-consumenten-voorwaarden/